Ψυχοκινητικές δραστηριότητες για παιδιά προσχολικής ηλικίας

των Ειρ. Δημοπούλου και Ελ.Μοσχοβάκη

Κυκλική γύμναση

Σωματικές εμπειρίες με έμφαση την ανάπτυξη
των κοινωνικών δεξιοτήτων: Μέθοδος Sherborne

της Ειρήνη Δημοπούλου
• Χαιρετισμός σε κύκλο: Όλα τα παιδιά στον κύκλο όρθια πιασμένα χέρι χέρι. Το πρώτο κάνει μια κίνηση χωρίς να μιλήσει και αυτή μεταδίδεται και στον υπόλοιπο κύκλο με τα χέρια.
• Αφού νιώσαμε ο ένας τον άλλον ήρθε η ώρα να γνωριστούμε λίγο καλύτερα. Ήρθε η ώρα να μιλήσουν οι καρδιές μας. Γι’ αυτό λοιπόν θα παίξουμε το “Ο ήλιος λάμπει”. Κάθε ένας από εμάς θα λέει τι αγαπά περισσότερο και όσοι συμφωνούμε μαζί του θα κάνουμε ένα βήμα μπροστά προς το κέντρο έτσι ώστε να μπορέσουμε να βρούμε τα κοινά σημεία που ενώνουν την ομάδα μας και την κάνουν πιο δυνατή! Θα ξεκινάμε όλοι με την πρόταση “Ο ήλιος λάμπει γι αυτούς που.. “ Έτοιμοι?
• Όλοι όρθιοι και αρχίζουμε να περπατάμε μέσα στο χώρο με κατεύθυνση μπροστά, ο εμψυχωτής ξεκινά να κάνει κάτι και η ομάδα τον μιμείται. Μετά από λίγο χτυπά απαλά στην πλάτη κάποιον ο οποίος γίνεται “ο αρχηγός μας” και κάνει μια κίνηση (όποια θέλει, αστεία ή θορυβώδη) την οποία μιμούμαστε όλοι. Μετά από λίγο ο ίδιος επιλέγει ποιος θα γίνει ο επόμενος “αρχηγός” (χτυπώντας τον στην πλάτη απαλά για να κάνει μία άλλη κίνηση που εμείς θα μιμηθούμε. Περνούν όλοι από τη θέση του “αρχηγού”.

Καθώς περπατάμε βρίσκουμε ένα ζευγάρι και πιανόμαστε χέρι χέρι και προχωράμε μαζί. Λίγο αργότερα οι δυάδες γίνονται τετράδες οι οποίες σχηματίζουν έναν κύκλο και κυκλοφορούν στον χώρο χωρίς να αφήσουν τα χέρια τους. Βρίσκουν ένα δικό τους μέρος στον χώρο και σταματούν να προχωρούν. Κάνουν ένα βήμα μπροστά (μέσα στον κύκλο) και όσα ακόμα χρειαστεί έτσι ώστε να έρθουν πολύ κοντά ο ένας στον άλλο και τους ζητάμε να μετακινηθούν έτσι στον χώρο (σαν ένα σώμα) χωρίς να απομακρυνθούν ο ένας από τον άλλον να βρουν ένα σημείο και α) να σχηματίσουν το πιο μικρό “άγαλμα του κόσμου” στο χώρο β) το πιο μεγάλο “άγαλμα του κόσμου” στον χώρο.
• Περπατάμε ελεύθερα στον χώρο και όποιον ακουμπάμε στο κεφάλι του δείχνουμε σε ποια γωνία του χώρου να πάει και να περιμένει την υπόλοιπη ομάδα του. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε ομάδες των 6-7 ατόμων (όσες βγουν). α) Η ομάδα πρέπει να βρει τρόπο να σηκώσει και να μεταφέρει κάθε ένα μέλος της με τη σειρά. Αλλαγή ρόλων περνούν όλοι από όλες τις θέσεις.
Ρολάρισμα σε ζευγάρι
Ρολάρισμα σε τετράδα
• Αφού περάσουν όλοι από όλες τις θέσεις καθόμαστε όλοι κάτω σε ύπτια θέση και αρχίζουμε να κυκλοφορούμε στον χώρο α) βρίσκουμε ένα ζευγάρι
του δίνουμε χέρι και κυκλοφορούμε μαζί χωρίς να αφήσουμε χέρια β) γυρνάμε μπρούμυτα και ερχόμαστε απέναντι και τεντώνουμε χέρια μπροστά ενώνοντας παλάμες και προσπαθούμε να σηκώσουμε κορμούς μαζί έτσι ώστε τα χέρια μας να σηκωθούν ψηλά. γ) ρολάρουμε δεξιά ή αριστερά συντονισμένα μαζί.
 Ανά 4-6 άτομα κάθονται το ένα δίπλα στο άλλο και με το σώμα μας δημιουργούμαι ένα τούνελ. Το άτομο που περνά το τούνελ στέκεται στο τέλος της σειράς δίπλα στους υπόλοιπους και σχηματίζει με το σώμα του ένα τούνελ. Με τη σειρά ο κάθε ένας περνά από το τούνελ και στέκεται στο τέλος της σειράς μέχρι να περάσουν όλοι.

Καλημέρα κόσμε!

Καλώς ήλθατε στο WordPress. Αυτή είναι η πρώτη σας άρθρο (post). Επεξεργαστείτε το ή διαγράψτε το και στη συνέχεια ξεκινήστε να γράφετε.